Ίδρυμα με ιστορία εκατό και πλέον χρόνων...

Η ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ "Καλαμαρί" ιδρύθηκε το 1894 στη Θεσσαλονίκη από τις καθολικές Αδελφές του Ελέους που ήρθαν για φιλανθρωπικούς σκοπούς από την Ευρώπη στην Ελλάδα γύρω στα 1850.

Ιδρυτές του τάγματος των Αδελφών του Ελέους ήταν ο Αγ. Βικέντιος του Παύλου, προστάτης των αγαθοεργιών και η Louisa de Marillac, γόνος παλιάς αριστοκρατικής οικογένειας της Γαλλίας που έγινε μοναχή για να υπηρετεί τους πάσχοντες και τους απόκληρους του κόσμου. Και οι δύο εκπαίδευσαν Αδελφές του Ελέους με σκοπό την αποστολή τους σε όλες τις ηπείρους.

Η ελληνογαλλική σχολή των καλογραιών του Αγ. Βικεντίου του Παύλου, που πρωτοεγκαταστάθηκε στη Θεσσαλονίκη, πήρε τη γαλλοποιημένη ονομασία "Ecole de Calamari" που διατηρεί ως σήμερα. Η σχολή τελούσε πάντοτε υπό την προστασία του γαλλικού κράτους. Στις 6 Νοεμβρίου 1901 μετά από συμφωνία μεταξύ του Οθωμανού υπουργού των εξωτερικών και του συμβούλου της πρεσβείας της Γαλλίας στην Κωνσταντινούπολη, γνωστής ως "Σύμβαση της Μυτιλήνης του έτους 1901", η οθωμανική αυτοκρατορική κυβέρνηση ανέλαβε την υποχρέωση να συνεχίζει να αναγνωρίζει τη νόμιμη ύπαρξη των γαλλικών σχολείων που τελούσαν υπό την προστασία της Γαλλίας και τα οποία ήταν ήδη αναγνωρισμένα μέσα στην οθωμανική αυτοκρατορία.

Επίσης έδωσε την ίδια επίσημη αναγνώριση σε όσα από τα ιδρύματα αυτά λειτουργούσαν μέχρι τότε χωρίς έγκριση. Στις 14 Νοεμβρίου 1913 μετά την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης από την οθωμανική κυριαρχία με τον αρ. 5 νόμο ΔΣΓ/4213/14/14-11-1913, το οποίο επι λέξει αναφέρει ότι "τα μέχρι της καταλήψεως των εκχωρηθεισών χωρών δικαιώματα καθώς και αι δικαστικαί πράξεις και οι επίσημοι τίτλοι, οι εκδοθέντες παρά των ιδίων οθωμανικών αρχών, έσονται σεβαστά και απαραβίαστα μέχρι εννόμου περί του εναντίον αποδείξεως", γίνεται η αναγνώριση του ιδρύματος και από το ελληνικό κράτος.

Στις 7 Ιανουαρίου 1931 με το άρθρο 1 παραγρ. 2 περιπ. 2 του νόμου 4862/7/7 -1-1931 "τα ήδη εν τω κράτει δυνάμει νομίμου αδείας λειτουργούντα ξένα σχολεία δύνανται να συνεχίσουν την λειτουργίαν των". Ένα από αυτά τα ξένα σχολεία που τελούσαν υπό την προστασία της Γαλλίας ήταν και η Ελληνογαλλική Σχολή "Καλαμαρί".

'Ετσι το "Καλαμαρί" που λειτουργούσε με νόμιμο τίτλο, όπως προαναφέραμε, συνέχισε τη λειτουργία του χωρίς να χρειαστεί να εκδοθεί το 1931 νέα άδεια. Από τότε μέχρι σήμερα συνεχίζει να λειτουργεί σύμφωνα με τους νεώτερους νόμους για την ιδιωτική εκπαίδευση (ανανεώνοντας απλώς την προ του 1931 νόμιμη άδεια λειτουργίας του) και γράφει την ιστορία του.

Ιστορικό σημείωμα στα Γαλλικά

L'école Gréco-française "Kalamari" fonctionne comme une école d'enseignement secondaire (collège-lycée) à Pylaia, Thessalonique. Une école historique, fondée en 1894 à Thessalonique par « Les Filles de Charité», des religieuses catholiques, venues à des fins caritatives en Grèce vers 1850.
Les enseignants de l'école cultivent chez les élèves la pensée critique, l'effort collectif et le dialogue à travers des méthodes innovantes afin de promouvoir l'apprentissage créatif via la recherche. En plus d'une activité éducative fructueuse, l'école propose un large éventail d'activités dans divers domaines sociaux, scientifiques, artistiques et professionnels. En outre, la communauté scolaire de l'établissement participe activement à des actions et concours intra-scolaires, nationaux et européens, visant au développement des compétences particulières des enfants et à la satisfaction de leurs besoins multiformes.
L’École Kalamari met un accent particulier sur l’apprentissage des langues vivantes et de l'informatique (par un enseignement personnalisé dans les laboratoires et une participation continue de la communauté scolaire à des conférences et des concours en informatique, robotique, conférences modèles de l'ONU en français et en anglais).
L’idéologie de l'école soutient l'égalité des chances, la diversité et l'inclusion au niveau des élèves et des enseignants. En parallèle, un dialogue ouvert et démocratique dans les salles de classe, le respect de la diversité et une approche critique des opinions et des besoins des autres sont constamment en cours de renforcement.

Ιστορικό σημείωμα στα Αγγλικά

Hellenic-French School "Kalamari" is a secondary education school situated in Pylaia, Thessaloniki. It is a historic school, founded in 1894 in Thessaloniki by the Catholic Sisters of Mercy, who came to Greece in an act of charity in the 1850s. Teachers at the school focus on cultivating critical thinking in students, collective effort and dialogue through innovative methods that support creative learning and promote research as an educational tool. Along with the High School curriculum, the School offers a wide range of activities in various social, scientific, artistic and professional fields.
Furthermore, the student community of the school actively participates in intra-school, national, European and World events and competitions, aiming at the development of the students’ special inclinations in an effort to fulfill their goals, needs and priorities.
Kalamari places special emphasis on linguistics and informatics, through personalized teaching in the school laboratories and continuous participation of the student community in conferences and competitions in informatics, robotics, UN student conferences in French and in English.
The School philosophy is based on offering equal opportunities in education, diversity and inclusion for all students and teachers. At the same time, open and democratic dialogue in the classroom, mutual respect and a critical approach to the views and needs of others are constantly being strengthened through interaction.

Ιστορικό σημείωμα στα Γερμανικά

Die Hellenisch- Französiche Schule Kalamari fungiert als Sekundärschule (Gymnasium – Lyceum) in Pylaia Thessaloniki. Eine Schule mit großer Geschichte, die 1894 in Thessaloniki von den katholischen Schwestern des Mitleids gegründet wurde. Die Nonnen sind wegen humanitären Gründen nach Griechenland um 1850 angekommen.
Die LehrerInnen kultivieren den SchülerInnen das kritische Denken, den Gesamtversuch und den Dialog durch Neuerungsmethoden. Dadurch wird die Unterstützung von kreativen und forschenden Lernen gezielt. Außer einer fruchtbaren Bildungsaktivität bietet die Schule eine weite Vision von Aktivitäten in verschieden, sozialen, wissenschaftlichen, künstlerischen und beruflichen Bereichen. Darüber hinaus nimmt die Schulgemeinschaft aktiv an innerschulische, nationale und europäische Projekte und Wettbewerbe statt, zu der Entwicklung der besonderen Neigungen der SchülerInnen und der Befriedigung ihrer vielfältigen Bedürfnisse zielen.
Die Kalamari-Schule legt besonderen Wert auf den Fremdsprachenerwerb und die Informatik (durch direkte Lehrkraftdidaktik im Labor und die kontinuierliche Teilnahme der Schulgemeinde an Konferenzen und Wettbewerben, Robotik, Simulationskonferenzen in den Vereinigten Staaten auf Französisch und Englisch).
Das Schuldenkweise unterstützt die Gewährung gleicher Chancen und die Vielfältigkeit. Gleichzeitig wird ständig der offene und demokratische Dialog, der Respekt vor der Verschiedenheit und der kritischen Annäherung in Zusammenhang mit den Ansichten und Bedürfnissen der Anderen gefördert.

 

Copyright © 2024 Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί | created by Τίκβα Χριστίνα

Search